Regulamin Liga 35+

REGULAMIN – Liga 35+

  1. Podstawą regulaminu są ogólne przepisy gry w piłkę nożną PZPN, z wyjątkami opisanymi w dalszej części dokumentu.
  2. W zawodach mogą brać udział zawodnicy, którzy w dniu rozpoczęcia rozgrywek mają ukończone 30 lat (rocznik 1995 i starsi). Każdy zawodnik musi przed pierwszym meczem okazać organizatorowi lub sędziemu dowód tożsamości z datą urodzenia.
  3. Każda drużyna zobowiązana jest dostarczyć organizatorowi przed rozpoczęciem rozgrywek formularz zgłoszeniowy z wykazem imiennym oraz numerami zawodników biorących udział w lidze. Skład drużyny oraz numery na koszulkach nie mogą ulec zmianie do końca trwania rozgrywek, z wyjątkiem uzupełniania listy o nowe nazwiska w trakcie trwania rozgrywek. Drużyna może zgłosić maksymalnie 25 zawodników. Zawodnik może zostać zgłoszony do wielu zespołów, ale po rozegraniu choćby jednego meczu w danym zespole, zostaje przypisany do tej drużyny na cały sezon. Nie można dopisywać nowych zawodników po rozpoczęciu 11. kolejki.
  4. Na boisku może przebywać 6 zawodników jednej drużyny (5 + 1). Mecz trwa 50 minut (2×25 minut, przerwa 1 minuta). Minimalna liczba zawodników potrzebna do rozpoczęcia meczu to 5 (4+1). W przypadku, gdy na boisku pozostanie mniej niż 5 zawodników (np. wskutek wykluczeń), mecz zostaje przerwany, a drużynie przeciwnej przyznany zostaje walkower, ale z zapisanymi statystykami obu drużyn.
  5. Sędzia ma prawo ukarać zawodnika żółtą lub czerwoną kartką, a także zastosować karę czasową.
    • Czerwona kartka: wyklucza zawodnika z gry do końca meczu. Inny zawodnik może go zastąpić po upływie 10 minut. Czerwona kartka automatycznie wyklucza zawodnika z co najmniej jednego meczu ligowego w zależności od stopnia przewinienia.
    • Dwie żółte kartki w jednym meczu skutkują czerwoną kartką. Zawodnik wykluczony z gry może zostać zastąpiony po 5 minutach.
    • Cztery żółte kartki w całym sezonie dyskwalifikują zawodnika na jeden mecz. Kolejne dwie żółte kartki powodują dyskwalifikację na kolejny mecz, a kara podwaja się. Kolejne dwie kartki 2 mecze pauzy itd.).
    • Zawodnik ukarany czerwoną kartką musi opuścić boisko, udając się na trybuny po przeciwnej stronie ławki rezerwowych, aby uniknąć złych emocji. Mecz zostanie zakończony wcześniej, jeśli zawodnik nie zastosuje się do tego polecenia.
  6. Zakazana jest gra wślizgiem. Dozwolone są tzw. wślizgi obronne, ale tylko bez kontaktu i z dala od przeciwnika. Sytuację ocenia zawsze sędzia. Za niedozwolony wślizg sędzia podyktuje rzut wolny bezpośredni, a za wślizg z kontaktem zawodnik otrzymuje dodatkowo kartkę żółtą lub czerwoną.
  7. Mecz rozgrywany jest do linii bocznej i końcowej okalającej boisko. Piłka musi opuścić boisko całym obwodem. Należy pamiętać, że zawody sędziuje jeden arbiter i ma ograniczoną widoczność w ocenie sytuacji, dlatego zalecamy postawę fair play. Gramy do gwizdka.
  8. Rzut karny wykonywany jest z środka linii pola karnego. Zawodnicy muszą być oddaleni od piłki co najmniej 5 metrów.
  9. Wznowienie gry po opuszczeniu boiska przez piłkę wykonuje się nogą z linii autowej. Bramkarz lub zawodnik wznawia grę nogą z tzw. 5. Piłka może być rozegrana w polu karnym między dwoma lub więcej zawodnikami, jednak przeciwnicy nie mogą przebywać w polu karnym przed pierwszym zagraniem.
  10. Wszystkie rzuty wolne wykonywane są bezpośrednio, z wyjątkiem sytuacji, w których sędzia zarządza rzut wolny pośredni. Bramka zdobyta bezpośrednio podczas wykonywania autu nie jest uznawana. Zawodnicy drużyny przeciwnej muszą być oddaleni od miejsca wykonywania stałego fragmentu gry o co najmniej 5 metrów.
  11. Nie stawienie się drużyny na boisku w składzie minimum 5 zawodników, w ciągu 5 minut od ustalonego terminu rozpoczęcia meczu skutkuje walkowerem.
  12. Mecz zawsze rozpoczyna i kończy gwizdek sędziego.
  13. W przypadku szczególnie niesportowego zachowania organizatorzy mogą wykluczyć zawodnika lub całą drużynę z rozgrywek bez zwrotu wpisowego. Za otrzymanie czerwonej kartki organizatorzy mogą również odsunąć zawodnika od większej ilości spotkań, po konsultacji z Radą Kapitanów.
  14. Niesportowe zachowanie zawodników rezerwowych oraz osób spoza drużyny (np. kibiców) skutkuje ukaraniem całej drużyny, poczynając od kapitana.
  15. Niesportowe zachowanie wobec sędziego lub organizatorów, w tym dyskusje i mobbing, skutkuje kartką żółtą lub czerwoną. Tylko kapitan drużyny może rozmawiać z sędzią lub osoba wyznaczona przez kapitana.
  16. W przypadku wyjątkowo agresywnego zachowania zawodnika w stosunku do sędziego lub innych uczestników, organizatorzy mogą odsunąć zawodnika od gry na część sezonu lub na rok, po konsultacji z Radą Kapitanów.
  17. Po piątym walkowerze organizatorzy dyskwalifikują drużynę z dalszych rozgrywek, a pozostałym drużynom przyznają walkowery za mecze rozegrane i nie rozegrane, pozostawiając statystyki meczowe. Jeżeli drużyna zdyskwalifikowana rozegrała więcej jak jeden mecz rundy rewanżowej, to wyniki z pierwszej rundy pozostają bez zmian.
  18. Mecze odbywają się zgodnie z ustalonym terminarzem (zawsze z udziałem sędziego), który jest dostępny na stronie www.pilkarskastrefagrudziadza.pl. Zespoły rozgrywają mecze „każdy z każdym” oraz rewanże. W szczególnych przypadkach organizator może uzgodnić inny termin meczu.
  19. Punktacja: za wygrany mecz 3 punkty, za remis 1 punkt, za przegrany mecz 0 punktów, wynik przy oddanym walkowerze 5:0 dla drużyny przeciwnej (wo).
  20. W przypadku równej liczby punktów decyduje wynik meczu bezpośredniego, następnie różnica bramek, liczba strzelonych bramek, a na końcu mniejsza ilość otrzymanych kartek czerwonych, a następnie żółtych. W ostateczności decyduje seria rzutów karnych (po 5 na każdą drużynę). W przypadku remisu po pierwszej serii, decyduje dodatkowy rzut karny.
  21. Zmiany zawodników odbywają się tylko w wyznaczonej strefie. Za nieprawidłową zmianę zawodnik wchodzący na boisko zostaje ukarany żółtą kartką. Na boisku nie może przebywać więcej niż 6 zawodników.
  22. Wszelkie sporne kwestie rozstrzyga organizator, który zastrzega sobie prawo do interpretacji regulaminu.
  23. Do gry dopuszczani są zawodnicy w obuwiu sportowym przeznaczonym do gry na orlikach. Zalecane są buty halowe lub gumowe turfy. Dla zachowania bezpieczeństwa uczestników odradzamy używania lanek, które w kolejnych edycjach będą zabronione.
  24. Każdy zespół musi posiadać jednolite stroje sportowe/oznaczniki z widocznymi numerami na koszulkach. Zawodnicy bez numeru mogą nie zostać uwzględnieni w statystykach.
  25. Rozgrywki prowadzone są piłką dostarczoną przez organizatora lub po wcześniejszym uzgodnieniu, drużyny mogą rozegrać mecz piłką zaakceptowaną przez obie strony.
  26. Wszyscy uczestnicy wyrażają zgodę na korzystanie i udostępnianie swojego wizerunku na portalach społecznościowych i w mediach. Brak zgody skutkuje wykluczeniem zawodnika z rozgrywek.

Organizator Piłkarskiej Strefy Grudziądza:
Jarosław Kuc, tel. 793 022 604